Dobry prezent - świetna reklama
Dobry prezent - świetna reklama
autorem artykułu jest Ola Kowalska
Gadżety reklamowe funkcjonujÄ… na wiÄ™kszÄ… skalÄ™ na naszym rynku dopiero od kilkunastu lat. PojawiÅ‚y siÄ™ co prawda późno, lecz bardzo szybko znalazÅ‚y swoje miejsce na rynku. ArtykuÅ‚y te łączÄ… w sobie radość klienta i firmy – z podarunku i niemal darmowej reklamy.
ArtykuÅ‚y reklamowe mogÄ… przybierać bardzo różne formy. NiegdyÅ› spotykaliÅ›my tylko dÅ‚ugopisy lub koszulki, teraz znajdujemy również czekoladki, lizaki. Gadżetem reklamowym nazywamy bowiem wszystkie produkty z logo firmy – nadrukowanym, wyhaftowanym, narysowanym. Nie zawsze jest to istotne co stanie siÄ™ naszym gadżetem, ale jeÅ›li jesteÅ›my dużą firmÄ… i zależy nam na promocji marki dobrze jest przemyÅ›leć, jaki produkt chcielibyÅ›my, by byÅ‚ kojarzony z naszÄ… firmÄ….
Właściwie każda większa firma zaopatrzona jest obecnie w drobne podarunki dla klienta, które stają się formą reklamy dla firmy. Prezenty te bardzo często są elementami akcji promocyjnych, konkursów, zazwyczaj również targów, gdzie prezentuje się produkt i firmę. Dla osoby wyżej postawionej w danej spółce takie gadżeciki mogą być też rodzajem wizytówki w kontaktach z innymi firmami.
Wydaje siÄ™, że od kilku lat gadżety marketingowe wskoczyÅ‚y na wyższy poziom finansowy. SÄ… to coraz droższe produkty – niekiedy nawet auta, specjalne kolekcje ubraÅ„, butów. Wszystko po to, by skuteczniej promować markÄ™. Lecz atrybutem marketingowym może być nawet najzwyklejszy notesik, ołówek i wspomniany już dÅ‚ugopis, który użytkujÄ…c każdego dnia, bÄ™dzie nam przypominaÅ‚ o firmie, od której go dostaliÅ›my. Nawet odzież robocza może stać siÄ™ Å›wietnym artykuÅ‚em reklamowym. Co jeszcze łączy wszystkie te produkty?
Najważniejsze dwa elementy to bardzo widoczne logo oraz dane kontaktowe firmy, a także funkcjonalność marketingowa. Choć warto zauważyć, że wyrazistość reklamowa danej rzeczy ulegÅ‚a pewnej zmianie – za bardziej wartoÅ›ciowe uznaje siÄ™ te gadżety, które reklamujÄ… produkt w bardziej subtelny sposób, nie epatujÄ…c dużym logo lub napisanÄ… na koszulce lub dÅ‚ugopisie wielkÄ… czcionkÄ… nazwÄ… firmy. Obecnie, by taki artykuÅ‚ speÅ‚niaÅ‚ swojÄ… funkcjÄ™ i stanowiÅ‚ dla klienta pożyteczny prezent lepiej jest podarować coÅ› naprawdÄ™ Å‚adnego z myÅ›lÄ… o kliencie, do którego siÄ™ zwracamy. Co to znaczy?
Załóżmy, że nasza firma zajmuje siÄ™ sprzedażą kosmetyków lub promuje kawÄ™. Najlepiej bÄ™dzie wiÄ™c wybrać w przypadku pierwszego produktu jakieÅ› gadżety skierowane bezpoÅ›rednio do kobiet, które uÅ‚atwiÄ… paniom życie. MogÄ… to być kalendarze, parasolki, apaszki, torebki, czyli coÅ› co trafi w gusta kobiet i zaspokoi ich potrzeby drobnych zmian w życiu, posiadania nowych akcesoriów. Z kolei w przypadku kawy najlepszym pomysÅ‚em jest oczywiÅ›cie kubek – przydatny do picia kawy.
TakÄ… zmianÄ™ przeszÅ‚y również artykuÅ‚y reklamowe, odzież reklamowa, tzw. gifty, give-aways. PrzestaÅ‚y cieszyć samym faktem bycia darmowym podarunkiem – postawiono im wymagania użytecznoÅ›ci i/lub też zaspokajania potrzeb estetycznych. MajÄ… one sprawiać przyjemność, nie krÄ™pować lub odstraszać. Z całą pewnoÅ›ciÄ… subtelne i wyważone gadżety marketingowe zapewniÄ… dużo lepsze korzyÅ›ci klientowi i firmie.
--
Odzież robocza
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Internet - szerokie horyzonty
Żonglerka - trening dla mózgu
Ile kosztuje sukces w sprzedazy?
Dlaczego używać porcelany?
Top 10 sposobów na zachowanie zdrowia